Działania naprawcze szlifierek

W przypadku stwierdzenia nieprawidłowego działania szlifierki i zadowalających pomiarów geometrii mogą być podejmowane działania naprawcze. Działania naprawcze mogą okazać się niemożliwe do wykonania bez koniecznych nowych części, dlatego zdarza się, że trzeba zaplanować drugi wyjazd serwisowy lub dokonać naprawy niesprawnego zespołu lub całej szlifierki w siedzibie FUM Sp. z o.o.

Ogólny zakres działań naprawczych szlifierki:

  1. Stwierdzenie rodzaju uszkodzenia.
  2. Demontaż niesprawnych zespołów i analiza możliwości naprawy w siedzibie Zleceniodawcy.
  3. Wymiana, naprawa niesprawnych zespołów przy użyciu dostępnych środków i możliwości.
  4. Ewentualna specyfikacja części do wykonania lub zakupu w celu naprawienia usterki lub klasyfikacja formy naprawy.
  5. Wymiana osłon harmonijkowych lub innych określonych wstępnie przed wyjazdem serwisowym.
  6. Wystawienie pisemnego protokołu z przeprowadzanych czynności naprawczych.

 

Najczęściej podejmujemy się działań naprawczych szlifierki typu SPC-20, która jest naszą specjalnością, świadczymy usługi wymiany części lub naprawy u Klienta następujących zespołów:

  1. Wymiana rozdzielacza hydraulicznego (kostki hydraulicznej) – zawsze na stanie magazynowym.
  2. Wymiana i prawidłowe ustawienie śruby posuwu poprzecznego i półnakrętki – zawsze na stanie magazynowym.
  3. Wymiana i prawidłowe ustawienie śruby posuwu pionowego z nakrętką – zwykle na stanie magazynowym.
  4. Wymiana zaworów przelewowych – zwykle na stanie magazynowym.
  5. Wymiana pompy lub zespołu pompującego cichobieżnego – po wcześniejszym zamówieniu.
  6. Wymiana osłony harmonijkowej kolumny oraz osłony sań poprzecznych (fartucha) – zawsze na stanie magazynowym.
  7. Wymiana sprężyny naciągu osłony sań poprzecznych (fartucha) – zawsze na stanie magazynowym.
  8. Wymiana dławic i pozostałych uszczelnień siłownika posuwu wzdłużnego stołu – zawsze na stanie magazynowym.
  9. Wymiana zgarniaczy siłownika posuwu poprzecznego sań – zawsze na stanie magazynowym.
  10. Wymiana pasa napędowego wrzeciona ściernicy – zawsze na stanie magazynowym.
  11. Wymiana kół pasowych wrzeciona i silnika napędu wrzeciona – zwykle na stanie magazynowym.